چگونه یک نوجوان عصبانی را آرام کنیم؟

 

این ممکن است به شما کمک کند اگر:

·       یک نوجوان یا فردی در زندگی خود داشته باشید که عصبانی می شود

·       می خواهید بدانید که چگونه به آرام کردن یک موقعیت کمک کنید، نه اینکه آن را تشدید کنید و نوجوان یا نونهالان را آرام تر کنید.

·       به نکاتی در مورد مدیریت خشم برای نوجوانان نیاز دارید.

 

"آرام کردن کسی" به چه معناست؟

آرام کردن کسی که عصبانی است، که گاهی اوقات تنش زدایی نامیده می شود، به دلیل استدلال کردن با او نیست. هدف این است که از شدت خشم و احساسات آنها بکاهید تا بتوانید به مکان پربارتری برسید. تنها پس از تنش زدایی موفقیت آمیز است که استدلال و بحث می تواند اتفاق بیفتد. با این حال، تنش زدایی مطمئناً پاسخ خودکار اکثر مردم نیست، بنابراین اگر همه اینها در ابتدا کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسند، احساس بدی نداشته باشید.

 

حفظ امنیت خود

تنش زدایی برای زمانی که در تعامل با شخص عصبانی احساس امنیت و راحتی می کنید عالی است. با این حال، اگر شما، خانواده یا دارایی‌تان در معرض تهدید هستید، مهم است که بر محافظت از خود و اطرافیانتان تمرکز کنید.

در اینجا چند راه کلیدی برای ایمن نگه داشتن خود آورده شده است:

از فرد عصبانی فاصله بگیرید.

با آنها درگیر نشوید

به اتاق دیگری یا بیرون بروید تا تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید.

اگر نوجوانی عصبانی دارید، ممکن است از ترس او احساس شرم یا گناه کنید، اما مهم است که به یاد داشته باشید که امنیت خانواده شما اولویت اصلی شماست. برای اطلاعات بیشتر درباره کارهایی که می‌توانید در هنگام تشدید اوضاع انجام دهید، «اگر با پلیس تماس بگیرم چه اتفاقی می‌افتد؟» را بخوانید، که به گزینه‌های شما در هنگام بحران نگاه می‌کند.

 

آرام کردن - فیزیکی

اولین چیزی که هنگام تلاش برای کاهش تنش باید به آن فکر کنید، حضور خود در فضا است.

 

 

آرام کردن - احساسی

در مرحله بعد، قبل از شروع مکالمه با آن شخص، بررسی کنید که سرتان در جایی باشد که می خواهید باشد.

آرام کردن - گفتگو

حالا، ما به شما دروغ نمی‌گوییم. این سخت خواهد بود تعامل با فردی که عصبانی است و تلاش برای کاهش شدت احساسات او احتمالاً چیزهای زیادی را از شما خواهد گرفت. با این حال، این واقعیت که شما این کار را انجام می دهید به آنها نشان می دهد که چقدر در کنار آنها هستید و می خواهید کارها را انجام دهید.

در اینجا چند نکته برای آنچه می توانید بگویید و انجام دهید آورده شده است:

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد:

 

به سوالات "بی ادبانه" مانند: "چرا اینقدر عوضی هستی؟"

هر جا ممکن است به فرد حق انتخاب بدهید. به عنوان مثال: "آیا می‌خواهید همین الان به صحبت ادامه دهید یا بعداً به این موضوع بازگردید؟"

فرد را از رفتارش جدا کنید و سعی کنید عواقب آن را بدون تهدید یا عصبانیت توضیح دهید.

اگر به نظر می رسد که یکی یا هر دوی شما به یک استراحت نیاز دارید، پیشنهاد دهید که استراحت کنید.

از عبارات «و» به جای «اما» استفاده کنید. به عنوان مثال: "من می توانم آنچه شما می گویید را ببینم و همچنین نیاز به…"

چیزها را از منفی به مثبت تغییر دهید تا نقاط مشترک را برجسته کنید. به عنوان مثال: "صداقت و انصاف بدیهی است که برای شما بسیار مهم است و برای من نیز مهم است."

پس از طوفان

اگر هیچ یک از تکنیک های بالا کار نمی کند، بهتر است پیشنهاد دهید آن را در آنجا رها کنید. در غیر این صورت، خطر ناامید شدن هر دوی شما و تشدید بیشتر وضعیت وجود دارد. اگر عصبانیت فرد در طول این فرآیند کاهش نیافته است و شما شروع به احساس تهدید یا ترس می کنید، نکات فوق را در قسمت «ایمن نگه داشتن خود» دنبال کنید.

اگر با تنش زدایی مشکل دارید، می‌توانید از مربی ReachOut Parents نیز کمک بگیرید. آنها می توانند از شما حمایت کنند تا برای سناریوهای مختلفی که ممکن است در آن قرار بگیرید، یک برنامه عملیاتی ارائه دهید.

 

اگر فرد کمی آرام شده است، بهتر است مستقیما وارد بحث نشوید. درعوض، کاری را با هم انجام دهید که هر دو از آن لذت ببرید یا به آرامش بیشتر وضعیت کمک کند، مانند خوردن یک میان وعده، بازی ویدیویی یا پیاده روی. پس از آن، می توانید شروع به تلاش کنید و بفهمید که چه چیزی باعث خشم آنها شده است و اکنون در مورد آن چه احساسی دارند. ما یک دفتر خاطرات خشم ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید از آن برای شکستن چرخه خشم استفاده کنید.

 

منبع: اینجا است


Comments

Popular posts from this blog

چرا بچه ها زود از خواب بیدار می شوند

تربیت کودک 5 ساله